Visie & strategie

Uw CRM geheel verzorgd met Archie, makkelijker kan het niet

De kern van Customer Relationship Management (CRM) is dat effectieve verkoop- en marketingprocessen aanzienlijk beter verlopen, indien alle betrokken medewerkers moeiteloos over dezelfde juiste en complete informatie beschikken.

Een centrale database maakt intensieve samenwerking tussen medewerkers op verschillende afdelingen mogelijk. Adequate reacties op wensen van de klanten zijn het gevolg. Goede klanten worden zo vrienden en het juist kwalificeren van potentiële klanten zorgt voor een doelgerichte en zorgvuldige benadering. Marktverkrijging wordt zo realiseerbaar.

 

Enige praktische voordelen van CRM

Veel gegevens hoeven maar één keer ingevoerd te worden in het centrale CRM. Dit levert enorme tijdwinst op.

Direct marketing activiteiten zijn gemakkelijker uit te voeren door gerichte analyses en selecties.

Verkopers en marketeers leren gestructureerd te werken doordat ze bedrijven en contactpersonen makkelijk selecteerbaar maken. Gerichte communicatie wordt kinderspel. Stijging van de effectiviteit en efficiency zijn een logisch gevolg.

Met een volledig klantprofiel bent u in staat het rendement van de inspanningen af te wegen.

De invoering van CFM verandert in de regel de werkwijze van de organisatie. Goede voorbereiding is onontbeerlijk. CFM is toepasbaar in elke markt waar (potentiële) klanten worden geregistreerd.

Uitgangspunten voor succesvolle implementaties

1. Visie met concrete doelstellingen
2. Realistische Business Case
3. Sterke sturing en commitment vanuit de top
4. Integrale en multidisciplinaire aanpak
5. Stap-voor-stap methode
6. Lijn-management trekt het proces
7. Professionele uitvoering en ondersteuning
8. Informatie en communicatie op maat
9. Uw klant staat centraal
10.De aanhouder wint!

Contactgegevens

    0299 - 773011
    info@fvomarketing.nl
    Winand Staringstraat 9, Purmerend